Sunday, September 30, 2007

Big, blonde and beautiful

Alltså. Nitton dagar kvar. Bara nitton dagar kvar! Alltså, om nitton dagar har filmmusikalen Hairspray premiär i Sverige, och jag längtar så! Eftersom jag är en total noob såg jag Hairspray (1988) väldigt sent, men jag skäms för det när jag har mycket bättre saker att skämmas över. Alltså jag är inte helt övertygad att den nya Tracy slår Ricki Lake för hon är FAB men alla andra verkar ju vara helt perfekt castade. För att fira denna magiska dag (som kommer att kallas "H minus 19" i historieböckerna) tänkte jag köra lite copypasta, en entry från Hairspray (2007): Trivia på imdb.

One day, while the cast was waiting between takes, John Travolta began singing "Summer Lovin'" from his first musical, Grease (1978). Co-stars Amanda Bynes and Zac Efron were so excited that they immediately began sending text messages to their friends about what was happening.

Det var alltså så häftigt att Zach Efron och Amanda Bynes började skicka SMS. Liksom SÅ HÄFTIGT VAR DET!!!! Zach Efron skulle förmodligen skicka SMS till alla han har numret till och skriva det i kommentarerna på alla YouTube-filmer han kunde hitta om han såg en ekorre. Och Amanda Bynes. Omg Amanda Bynes. FANMALE MOMENT INCOMING!!!!

AMANDA BYNES!!!! Åh Amanda. Folk är bara helt "omg Hayden Panettiere" men i know what's hot and she's NOT as hot as Amanda Bynes. Hon kommer lätt äga hela hösten, hon kommer få priser och halva kungadömet. Alltså till saken hör att hon inte bara är med i Hairspray utan även i Sydney White, och ååh! Alltså ärligt talat, jag vet att Lindsay Lohan krossade mitt hjärta när hon blev en IRL plastic efter att ha gjort världens största statement i Mean Girls, som kanske är världshistoriens bästa film, men Amanda är annorlunda! Liksom She's the man, kanske världshistoriens bästa film, alla som inte sett den har inget val, det är temat varmhjärtat genderbendage, inga jobbiga självmord eller så alltså, bara förvecklingar och snabba klädbyten!

Zach Efron är jag lite kluven inför. Han är ju LAMEST EVAR i High School Musical, men det går ju inte direkt att förneka att han är den nya John Travolta, och jag gillade ju inte egentligen Tony Manero eller Danny Zuko, så det är ju respekt så sett! Han är liksom som den jobbiga straightmannen i Bröderna Marx-filmerna, man tycker inte direkt om honom men man vet att han kommer dyka upp överallt i allt som man älskar. Och allvarligt talat, i vad jag sett från Hairspray ser han rätt så het ut.

19 dagar kvar. 19!!!!!!!!


Får jag betalt av imdb nu när jag länkat till dem så mycket? Annars kan jag lägga in sånna där FIND SINGLE BABES IN GOTEBORG-ads, jag har inget emot det. Jag blir bara glad om folk finner kärleken. Faktiskt. Irl.

No comments: